12قدم تا Hacker شدن!!!!
نوشته شده توسط : محمدجواد افرازه

بیش از یک سیستم عامل بلد باشید.
– بلد بودن ویندوز و لینوکس کافی نیست! یعنی فقط ویندوز ۷ یا لینوکس مینت ؛ بدرد نمیخورد! با نسخه های مختلف ویندوز و لینوکس آشنا باشید.با کار کردن میتوانید نقاط ضعف و قدرت آنها را کشف کنید. با سیستمهای عامل مخصوص موبایل و تبلت نیز آشنا باشید. راستی درباره سیستم عامل زمین نیز مطالعه کنید.

مفاهیم شبکه را یاد بگیرید.
– تمام هکرها بخوبی شبکه را بلد هستند.ولی باید از جایی شروع کنید.مخصوصا درباره TCP/IP خوب یاد بگیرید! سایتهای مدیر شبکه و فراز نت ورک مرجع های خوبی هستند.

یادگیری هک به زبان ساده را آغاز کنید.
– در ابتدای راه ؛ دیدن فیلم های آموزشی هک بسیار مفید است.زیرا به شما دیدگاه میدهد.شناخت ابزارها و روشهای استفاده از آنها را آرام ارام یاد بگیرید.این سایت هم بد نیست!

رمزنگاری را یاد بگیرید.
– یک هکر حرفه ای بخوبی قوانین و روشهای رمزنگاری و رمزگذاری را میشناسد.رمزنگاری یک هنر است.کتابهای خوبی در زمینه رمزنگاری وجود دارد.

کمی تجربه کنید!
– با استفاده از نرم افزارهای مجازی سازی چند ویندوز بر روی سیستم خود نصب کنید و شروع به ازمایش روشهای هک نمایید. سعی کنید ویندوزهای خود را هک کنید! در عمل راه های زیادی یاد خواهید گرفت. اگر کار با نرم افزارهای مجازی سازی را بلد نیستید این کتاب آموزشی را دریافت کنید.

کتاب بخوانید.
– کمی کتاب و مقاله که توسط حرفه ای های هک نوشته شده است را بخوانید.اگر کتاب لاتین میخوانید کتاب هنر فریفتن اثر کوین میتنیک ,  اگر کتاب فارسی هک قدم به قدم میخوانید ؛ …

با آسیب پذیری (Vulnerability) آشنا شوید.
– روزی که بتوانید خودتان یک آسیب پذیری پیدا کنید و یا برنامه ای برای آن بنویسید ؛ میتوانید خودتان را هکر بنامید! ولی ناامید نشوید.آموزشهای فراوانی برای یادگیری وجود دارد.

مشارکت در پروژه های امنیتی متن باز
– در پروژه های متن باز امنیتی شرکت کنید و روشهای خود را آزمایش نموده و اجازه دهید دیگران مخصوصا آنهایی که بیشتر بلد هستند اشکالات کارتان را بگویند. انجمنهای مختلفی برای علاقه مندان وجود دارد.

یاد بگیرید و یاد بگیرید…
– هیچوقت یادگیری تمام نمیشود.مرتبا آموزشها خود را به روز کنید.روشها و ابزارها و رخنه ها و … را کشف کنید.




:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: